KORIŠĆENJE ORALNIH KONTRACEPTIVA MOŽE DOVESTI DO SLEPILA

21.11.2013 | AKTUELNO | Pregleda: 699 | Autor: | 0

Rizik od nastanka glaukoma dvostruko veći ako se pilule koriste duže od tri godine



Žene koje koriste pilule za kontracepciju imaju veći rizik od nastanka glaukoma, a taj rizik je dvostruko veći ako pilule piju duže od tri godine. Ovo je rezultat istraživanja Unverziteta Kalifornija sprovedenog na više od 3000 žena. Iako je glaukom većinom bolest starije populacije, on se može javiti i kod mlađih ljudi, a jedna od potencijalnih komplikacija je slepilo, piše Daily Mail.
Glaukom je bolest vidnog nerva koja dovodi do gubitka i oštećenja ćelija mrežničkih ganglija, a važan faktor za njegov nastanak je visok očni pritiska. Iako ne postoji direktna veza uzimanja oralne kontracepcije i nastanka bolesti, bolest je svakako učestalija kod žena koje su je koristile.
- Ovo istraživanje trebalo bi da podstakne na dalja ispitivanja nuspojava pilule, ali dolazi i kao upozorenje oftalmolozima da pacijentkinje svakako pitaju o obliku kontracepcije koji koriste - rekao je vodja istraživanja dr Lin Šan.
Prethodna istraživanja su ukazala da ženski polni hormon estrogen može da odigra značajnu ulogu u nastanku glaukoma.

Komentari (0)

Ostavite komentar

MAGIČNO BILJE, PRODAVNICE

BEOGRAD:

  • Maksima Gorkog 25 (blizu Kalenić pijace),
    011/245-07-82
    radnim danima: 8h-20h,
    subotom: 9h-15h
LOKACIJE PRODAVNICA

BEOGRAD:

  • Brankova 16,
    011/328-35-07
    radnim danima: 8h-20h
    subotom: 9h-15h
  • Zaplanjska 32 (TC Stadion)
    064/643-30-55
    ponedeljak-petak: 9h-20h
    subotom i nedeljom: 9h-20h
PRATITE NAS

Development: draganmarkovic.net

Upotreba kolačića (eng. Cookies). Ovaj sajt koristi kolačiće u cilju analize saobraćaja i poboljšanja korisničkog iskustva. Daljim korišćenjem sajta izjavljujete da se slažete sa upotrebom kolačića.
Razumem