|
KRVNA GRUPA O ČUVA SRCE
Američki naučnici su uporedili podatke 6000 osoba koje su doživele srčani
udar i 7400 osoba koje imaju neko srčano oboljenje. Pokazalo se da 0 krvna
grupa smanjuje rizik od srčanog udara, tromboze, ali i drugih bolesti
srca. Naučnici pretpostavljaju da je ovo zasluga gena koji stvara enzim
zbog kojeg osobe sa krvnom grupom 0 imaju i određenu zaštitu od srčanog
udara |
BOR REGENERIŠE MOZAK
Antioksidansi dobijeni iz kore bora mogu pomoći u lečenju osoba s traumatskim
povredama mozga. Radi se o 100-procentnom prirodnom ekstraktu iz kore
stabla Pinus radiata s Novog Zelanda. "Rezultati istraživanja su pokazali
da su pacijenti koji uzimaju ekstrakt bora izloženi manjoj verovatnoći
od zaboravljanja imena osoba i osnovnih radnji. Reč je o uobičajenim problemima
s kojima se susreću osobe koje su preživele povrede mozga", pojasnio je
profesor Valery Feigin, novozelandski specijalista za moždane udare. |
ZAŠTO JE SLADIĆ DOBAR
Sladić je idealan prirodni lek protiv neugodnih simptoma izazvanih menopauzom.
Slatki koren imitira učinak estrogena i progesterona i zato se koren preporučuje
se ženama kako bi ublažile simptome PMS-a. Odličan je i u lečenju bolesti
jetre jer povećava proizvodnju interferona, čime se objašnjava jedinstvena
sposobnost ove biljke da brani jetru od toksina. |
PRIJATELJI I PORODICA UTIČU
NA NAŠE ZDRAVLJE |
TRI JAJA NEDELJNO JE DOVOLJNO
Škola za javno zdravlje Harvard u Bostonu je posle 14-godišnjeg ispitivanja
27.000 muškaraca, objavila da muškarci koji jedu više od tri jaja nedeljno
imaju 81 posto veći rizik da umru od raka prostate od onih koji ovu namirnicu
konzumiraju umereno. Iako nema postojanih dokaza koji povezuju rak prostate
i konzumaciju jaja britanska udruženje "Srce" preporučuje muškarcima konzumiranje
do tri jaja nedeljno. |
BRZO JEDENJE DOVODI DO
DIJABETESA
Ljudi koji brzo unose hranu u organizam imaju dva puta veće šanse da razviju
intoleranciju na glukozu, koja je poznata kao stanje pred dijabetes, tvrde
japanski stručnjaci. Intolerancija na glukozu može se razviti u dijabetes
tip 2 u periodu od 10 godina. Povećan nivo glukoze u krvi nije zabeležen
kod ljudi koji jedu kasno ili su skloni grickanju. |
ŠTA PRVO VIDIMO TO I POJEDEMO
Ako je zdrava salata prvo što vidite u vašem frižideru, veća je verovatnoća
da ćete je pojesti za večeru, nego da se nalazi na dnu, iza hrpe gotovih
jela, tvrde istraživači univerziteta Kornel Nju Jork. Ako stavite zdravu
hranu ispred nezdrave, najverovatnije ćete posegnuti upravom za zdravom.
Manje je verovatno da ćete jesti petu ili desetu namirnicu koju vidite
dok dođete kući umorni od posla - tvrdi vodja istraživanja sprovedenog
nad 200 ispitanika, Brian Wansink. |
ZEVANJE HLADI MOZAK
Istraživači Univerziteta Prinston zaključili su da zevanje reguliše temperaturu
mozga. U zanimljivom eksperimentu gotovo 40 posto ispitanika zevnulo je
zimi u prvih pet minuta po izlasku napolje, dok je procenat onih koji
su zevali leti niži od deset posto. Zevanje hladi mozak izmenom toplote
s hladnim vazduhom koji udišemo. Upravo zato više zevamo zimi nego leti,
jer preko leta udišemo topli vazduh koji ne može da ohladi mozak. |
ALKOHOL IZAZIVA RAK
Američki naučnici su otkrili da ključni sastojak alkohola, etanol, može
da dovede do raka grla, jetre, dojki i creva. Kada se alkohol razloži
u telu, on postaje hemikalija slična formaldehidu, koji može da dovede
do oštećenja DNK, i negativno utiče na određene organe. Najveća opasnost
preti ljudima iz Istočne Azije, jer čak 30 posto njih ne može da razloži
alkohol u bezopasni acetat |
TELEVIZOR ILI ŽIVOT
“Vreme provedeno ispred televizora može imati negativne zdravstvene posledice
koje se značajno ne razlikuju od fizičke neaktivnosti, debljine i pušenja.
Svaki sat proveden ispred TV-a može da skrati život za 22 minuta",
upozorili su naučnici australskog Univerziteta Queensland. S druge strane,
15 minuta fizičke aktivnosti svakog dana može da produži život za tri
godine! |
SVAKIH SEDAM SEKUNDI JEDNA
OSOBA UMRE OD DIJABETESA
Međunarodna federacija za dijabetes je objavila da ima oko 366 miliona
obolelih od dijabetesa u svetu i upozorila da se epidemija dijabetesa
pojačava. Prema pretpostavkama zvaničnika, dijabetes svake godine odnese
4,6 miliona života. Predsednik Međunarodne federacije za dijabetes Jean
Claude Mbanya rekao je da u svetu svakih sedam sekundi jedno lice umre
od dijabetesa. |
ZAŠTO JE DOBRO KUPINOVO
VINO
Kupinovo vino se preporučuje se kod anemije, iscrpljenosti, za regulisanje
varenja, sniženje krvnog pritiska i poboljšanje cirkulacije. Posebno je
značajno što je gvoždje u vinu u sklopu organskog jedinjenja, pa se zato
lako iskorišćava, i zato je naročito povoljno za malokrvne osobe, trudnice
i dojilje. |
SOJA NE OLAKŠAVA TEGOBE
U MENOPAUZI
Iako se prethodno mislilo da soja može da ublaži tegobe koje donosi menopauza,
nova naučna otkrića pokazuju da u tome nema istine. U istraživanju u kojem
je učestvovalo 250 Amerikanki i koje je sprovedeno u toku dve godine,
pokazalo se da soja ne ublažava simptome menopauze. Žene su podeljene
u dve grupe. Jednoj grupi davana je hrana na bazi soje, a drugoj placebo.
Ispostavilo se da su i jedne i druge u jednakom obimu izgubile na kvalitetu
kostiju, što predstavlja glavni uzrok osteoporoze kod žena u menopauzi. |
VIŠE OD LIMUNADE
Iscedite jedan limun, pomešajte sok sa malo vode i utrljajte u vlažnu
kosu. Pre nego isperete kosu ovim sokom, stavite balzam kako biste pojačali
dejstvo. Pod uticajem voćne kiseline keratinske pločice se preklapaju
kao crepovi na krovu i kosa bolje reflektuje svetlost. Presecite limun,
a potom njime dobro istrljajte nokte. Radite ovo svaki dan sve dok ne
postignete željeni rezultat - svetle nokte. Još jedna dobra strana ovakvog
tretmana je to što će vam nokti postati čvršći. Da biste napravili osvežavajuću
kupku za stopala, isecite limun na kolutiće i stavite ga u mlaku vodu.
U ovako pripremljenoj kupki odmarajte noge 10-15 minuta. |
|
JOGURT ČUVA SRCE
Australijski istraživači su ispitivali prehrambene navike više od 1080
osoba starijih od 70 godina, a u vezi konzumacije mleka i mlečnih proizvoda.
Posle tri godine ispitanicima je ultrazvučno merena elastičnost i prohodnost
arterija. Prema rezultatima, unos mleka i sira nije uticao na zdravlje
arterija, ali unos jogurta rezultirao znatno boljim stanjem krvnih sudova. |
”GUGLANJE” UGROŽAVA PAMĆENJE
Istraživanje naučnika sa Kolumbija univerziteta ukazuje na kognitivne
posledice neumerenog korišćenja interneta dovodeći do promene načina na
koji mozak obrađuje i čuva informacije. Sve većim oslanjanjem na internet
ljudi sve manje vežbaju pamćenje i sve manje proveravaju informacije u
drugim izvorima, na primer knjigama ili pitajući druge ljude. |
|
AMERIKANCI PROTIV DUVANA
Kampanja je učinila svoje - Gallup je objavio da je 59 % Amerikanaca za
zabranu pušenja na svim javnim mestima. Trenutno ovakva zabrana je uvedena
u 27 od 50 saveznih država. U prvoj anketi sprovedenoj na ovu temu 2001.
godine se za zabranu pušenja na javnim mestima izjasnilo 39% Amerikanacaa,
a 19% je izjavilo da se zalaže da pušenje u SAD postane potpuno ilegalno.
U anketi je utvrđeno da puši 22% odraslih Amerikanaca, za razliku od 1954.
godine kada je pušilo 45% odraslih. |
KASNIJI GOVOR DECE NE UTIČE
NA MENTALNO ZDRAVLJE
Andrew Whitehouse i njegove kolege s University of Western Australia pratili
su razvoj dece koja kasnije progovore i otkrili su da ona nisu sramežljivija,
depresivnija ili agresivnija od svojih vršnjaka, prenose mediji. "Kašnjenje
govornih sposobnosti u dobu od dve godine nije samo po sebi rizičan faktor
za kasnije emocionalne i poremećaje u ponašanju", napisali su Whitehouse
i njegovi kolege. |
UZALUDAN TRUD
Roditelji koji pokušavaju da smanje težinu dece tako da im skraćuju vreme
provedeno pred televizorom ili kompjuterom neće imati puno uspeha, tvrde
kanadski naučnici. Intervencije koje su za cilj imale smanjenje vremena
provedenog pred ekranom, poput porodičnog savetovanja ili ograničavanja
vremena korišćenja TV-a i PC-a, uglavnom nisu dale nikakav rezultat, tvrdi
Catherine Birken iz Istraživačkog instituta dečje bolnice u Torontu. |
SUZE NA RADNOM
MESTU |
BADEM IMA PROBIOTIČKO
DEJSTVO
Fino mleveni bademi značajno povećavaju broj nekih ''dobrih bakterija'',
koje imaju važnu ulogu u imunološkom sistemu kao i zaštiti od štetnih
mikroorganizama. Takvo dejstvo nije postignuto sa bademima kojima su uklonjene
masti, što ukazuje na to da ''dobre bakterije'' za svoj rast, razmnožavanje
i aktivnost koriste upravo masnoće iz ovog ploda |
|
SLEDEĆA STRANA - - - > |
|