|
ZAŠTO JE VIŠAK ŠEĆERA OPASAN?
Istraživanja su pokazala da jedemo mnogo više rafiniranog šećera od
naših predaka. Kada jedete vaš organizam prepoznaje šećer i ispušta
insulin - hormon koji luči gušterača, a služi za regulaciju šećera
u krvi. Ovaj mehanizam pomaže telu da obradi šećer, ali istovremeno
pokreće proizvodnju i skladištenje masnoća što dovodi do povećanja
kilograma. Dakle svaki višak šećera postaće masna naslaga na stomaku,
butinama, kvnim sudovima...
OGOVARANJE JE ZDRAVO
Ljudi koji ogovaraju osećaju da ih drugi više poštuju, a pozitivno
ogovaranje (hvaljenje druge osobe) može dati kratkoročan podsticaj
samopouzdanju. Ogovaranje se obično doživljava kao nešto loše. Ipak
neki oblici, naročito kad ljudi hvale druge, mogu da budu povezani
s određenim poželjnim ishodima za osobu koja ogovara, i pored činjenici
da takve osobe nisu opšteprihvaćene u društvu.
SALMONELOM PROTIV RAKA
Ćelije raka su opasne jer izbegavaju imunološki sistem koji pronalazi
i uništava abnormalnosti u telu. Salmonela kancerogene ćelije čini
"vidljivim" za imunološki sistem i one postaju osetljive na napad
ove bakterije. Opasnost od štetnih dejstava salmonele eliminiše se
pravilnim doziranjem – daju se male količine koje nisu opasne po zdrave
ćelije, ali su dovoljne za otkrivanje ćelija raka. Salmonela je čak
deluje i kao vakcina koja sprečava dalje širenje raka.
VOĆE I POVRĆE ŠTITE PUŠAČE OD RAKA PLUĆA
Dodavanje raznolikog voća i povrća svakodnevnoj ishrani štiti pušače
od raka pluća i karcinoma pločastih ćelija. Budući da voće i povrće
sadrži mnogo različitih bioaktivnih jedinjenja, njihov zaštitni učinak
nadvladava negativne agense duvanskog dima koji izazivaju rak.
RIBLJE ULJE LEČI SRCE
Ako
bi dve trećine pacijenata sa srčanom insuficijencijom redovno uzimali
riblje ulje, spasile bi se hiljade života godišnje. Istraživanje,
kojim je bilo obuhvaćeno 7.000 bolesnika, pokazalo je da je smrtnost
među pacijentima koji su uz uobičajenu terapiju uzimali jedan gram
ribljeg ulja dnevno, smanjena za devet odsto.
MESNE PRERAÐEVINE MOGU DA IZAZOVU RAK
Nitriti koji se koriste kod prerade mesa
mogu da povecaju rizik od razvoja raka bešike. Ljudi cija je ishrana
imala vece nivoe nitrita (iz svih izvora, a ne samo iz mesa) imaju
28 do 29 posto vecu šansu za razvoj raka bešike od onih koji se
hrane zdravije.
VITAMIN D I DIJABETES

Prema nekim istraživanjima 61% mlađih dijabetičara ima nedostatak
vitamina D u organizmu. Vitamin D je neophodan za razvoj i čvrstoću
kostiju. Deci se zato preporučuje uzimanje mlečnih proizvoda obogaćenih
vitaminom D. Nedostatak ovog vitamina u detinjstvu dovodi do deformacije
kostiju. Kod odraslih osoba deficit vitamina D može da izazove osteoporozu,
mišićnu slabost, lomove kostiju, neke karcinome, autoimunu bolest,
infektivne, kao i kardiovaskularne bolesti
ALKOHOL POVEĆAVA RIZIK OD OBOLJEVANJA OD RAKA DOJKE
Novi rezultati istraživanja pokazuju da žene koje svakodnevno
konzumiraju najmanje jednu jedinicu nekog alkoholnog pića imaju
veći rizik od oboljevanja od raka dojke povezanog s delovanjem
hormona estrogena i progesterona. Istraživači dodaju kako je kod
ispitanica koje su pile veće količine alkohola zabeleženo dodatno
povećanje rizika obolijevanja.
STARIJIMA JE POTREBNO VIŠE VITAMINA GRUPE B
Ovaj efekat postiže se nezavisno od drugih
faltora: porekla, nivoa obrazaovanja, konzumiranja duvana ili alkohola.
Vitamin B6 je prisutan u nizu namirnica, ukljucujuci pasulj, krompir,
meso i neke vrste ribe...
RODITELJIMA DECA DOSADILA

Istraživanje sprovedeno na 2000 roditelja i dece, dovelo je do neočekivanih
rezultata – gotovo trećini roditelja uobičajena igra sa decom je
dosadna. Pod uobičajenom igrom smatra se igra raznim igračkama,
žmurke, igre loptom i slično. Svaki treći roditelj, najradije će
sa detetom zabavljati na plejstejšnu ili kompjuteru. Ali, deca ovom
prilikom uzvraćaju udarac - devet od desetoro mališana izavilo je
da bi ovakve igre radije igrali sami.
KOFEIN OPASAN ZA TRUDNICE

Iako su ranija istraživanja ukazivala na kontradiktorne rezultate
o uticaju kofeina na zdravlje trudnica, izvesno je da unos više
d 200 miligrama dnevno povećava rizik za nastanak spontanog pobačaja.
Nije bitno iz kog izvora se unosi kofein: kafa, čaj, koka-kola podjednako
mogu da budu štetni po zdravlje budućih majki.
TIKVICE PROTIV KATARAKTE
Žene koje su jele voce i povrce bogato betakarotenom imale 39 posto
manje šanse za oboljevanje od katarakte, potvrdila su nedavna istraživanja.
Uz spanac i slatki krompir, tikvice su bile jedno od povrca koje je
najviše štitilo od katarakte. Zanimljivo je, pri tom, da se kod žena
koje su jele šargarepu rizik od katarakta nije smanjio. Strucnjaci
to objašnjavaju cinjenicom da, za razliku od...
|
|