TIKVICE PROTIV KATARAKTE
Žene koje su jele voce i povrce bogato betakarotenom imale 39
posto manje šanse za oboljevanje od katarakte, potvrdila su
nedavna istraživanja. Uz spanac i slatki krompir, tikvice su
bile jedno od povrca koje je najviše štitilo od katarakte. Zanimljivo
je, pri tom, da se kod žena koje su jele šargarepu rizik od
katarakta nije smanjio. Strucnjaci to objašnjavaju cinjenicom
da, za razliku od šagarepe, tikvice sadrže puno kalijuma. Kalijum
pomaže u sprecavanju visokog krvnog pritiska, koji doprinosi
nastajanju katarakte.
Japanska detelina leči zavisnost od kokaina?
Ekstrakt biljke kudzu, poznate
i pod nazivom japanska detelina, koji se koristi za lečenje
alkoholičara, mogao bi da nađe primenu i u lečenju zavisnika
od kokaina. Testiranja su pokazala da ekstrat pomenute biljke
može da spreči laboratorijske životinje da same sebi daju
kokain, kao i da mu se vrate kad se
jednom od njega odviknu, prenosi Rojters. Radi se o sintetičkom
ekstraktu, pod nazivom ALDH2i, koji deluje tako što povećava
nivo jedinjenja (THP) u organizmu. Kad se u organizmu zavisnika
javi potreba za kokainom, povećava se nivo dopamina u mozgu,
a jedinjenja koja se stvaraju pod dejstvom ekstrakta ove biljke
neutrališu taj rast.
BOROVNICE
Borovnice su izuzetno dobre za srce
i kardiovaskularni sistem. U njima postoji hemikalija koja
se zove pterostilben, koja na prirodan način smanjuje holesterol.
Zbog svoje kiselosti, one su moćan saveznik u borbi protiv
gljivičnih infekcija, regulišu nivo šećera u krvi, a njihovo
bogatstvo antioksidansima ih stavlja na vrh liste namirnica
bogate ovim hemikalijama koje se bore protiv slobodnih radikala.
To znači da one pomažu u prevenciji Alchajmerove bolesti,
kancera, dijabetesa, kao i protiv starenja kože i unutrašnjih
organa. Kod nas se mogu naći sveže kada im je sezona, ali
postoje i sjajne trenutno zamrznute varijante. Iako im se
ukus može pokvariti kada se otope, odlične su za spremanje
kolača. A ako imate blender, možete ih onako zamrznute staviti
u njega i zajedno sa jogurtom i žutim šecerom samleti. Dobićete
prirodan voćni jogurt bogat proteinima i vitaminima, bez aditiva
i konzervansa. |
Šampinjonima
protiv raka
Istraživanja pokazuju da i šampinjoni
podstiču aktivnost ćelija u imunološkom sistemu povećavajući
proizvodnju proteina koji se bore s uzročnicima bolesti. Efekt
jačanja imuniteta povezan je s količinom šampinjona koji se
uzimaju. Stručnjaci veruju da je konzumacijom samo 100 grama
šampinjona dnevno moguće suzbiti rast tumora dojke kod žena.
5 stvari koje niste znali
o gljivama
1. Gljive imaju vrlo
malo kalorija. Svega 20 kcal na 100 g (šampinjoni 16, a vrganj
25 kcal).
2. Gljive sadrže peti element ukusa - umami
ukus. (Umami – peti element ukusa. Može pojačati slatkoću,
smanjiti gorčinu jela i uravnotežiti slanoću. Najvažnija stvar
kod umamija je sinergistički efekat tj. svojstvo da u kombinaciji
s kvartetom baznih ukusa (slano, slatko, kiselo i gorko) intenzivira
aromu dajući jelima novi nivo ukusa.)
3. Gljive sadrže oko 5 % preporučenog dnevnog
unosa vitamina D. Ni jedno drugo voće ili povrće ne sadrži
ovaj vitamin.
utisci 5 stvari koje niste znali o gljivama
4. Količina antioksidansa u gljivama je gotovo
jednaka onoj u brokuliju ili mrkvi.
5. Ukoliko bi prosečni muškarac, godišnju
porciju ćevapa zamenio gljivama s roštilja, uštedeo bi 18.000
kcal i gotovo 3 kg masti.
Pored toga... Gljivama protiv karcinoma.
Beta-glicini dobijeni fermentacijom i ekstrahovani iz gljiva
navodno jačaju imunitet, ali ne mogu zameniti hemoterapiju,
radioterapiju ili hirurgiju, već su dopuna lečenju.

NANA
UMESTO DEPILACIJE
Nana može da pomogne u rešavanju
problema povećane maljavosti na grudima, licu i
stomaku kod žena. Ispijanjem dve do pet šoljica
čaja od nane dnevno reguliše se nivo muških hormona
koji pojačavaju maljavost kod žena. Recept za čaj:
kašičica osušenog lista nane prelije se sa 250 ml
vrele vode i ostavi 5-10 minuta.
MLEKO
OPASNO ZA PROSTATU
Previše mleka povećava rizik od karcinoma prostate
kod pušača.
Za to je odgovoran povećan unos kalcijuma - više
od 2000 miligrama dnevno povećava rizik za 63 posto
u odnosu na osobe koje konzumiraju do 1000 miligrama.
BOLJE
PAMĆENJE UZ MANJE KALORIJA
Smanjen unos kalorija za 30
posto posle tri meseca poboljšava rezultate na testovima
pamćenja za 20 posto. Šezdesetogodišnjaci koji su
primenili ovakvu umerenu dijetu, i nastavili da
se ovako hrane bolje su pamtili od vršnjaka koji
su nakon redukcije kalorija nastavili da se hrane
uobičajeno.
|
|