|
TAG:
magično,
bilje,
klinika,
medicina,
kardiolog,
internista
|
GREJPFRUT,
LUK I KAKAO SNIŽAVAJU KRVNI PRITISAK
Statistika govori da u Srbiji tri miliona ljudi ima probleme
sa hipertenzijom koja se smatra najrasprostranjenijom, nezaraznom
bolešću savremenog čovečanstva. Odnedavno je definisan novi
entitet u kardiologiji nazvan prehipertenzija i obuhvata ljude
sa blago povišenim vrednostima krvnog pritiska, oko 130/90.
- Taj čovek ima znatno viši faktor rizika za bolest. Ljudima
koji imaju pritisak 127/85 ne možete prepisati lek, ali on
pritisak može da reguliše uz pomoć nekih prirodnih sredstava
- objašnjava docent dr Dragan V. Simić, internista-kardiolog
i navodi popularnu priču o tamnoj čokoladi. - Naime, studije
su pokazale da 30 grama čokolade dnevno sa najmanje 70% sirovog,
neprerađenog kakaoa dovodi do endotelne relaksacije i poboljšava
endotelne funkcije. Dokazano je da tamna čokolada u toj dozi
može da reguliše blago povišen krvni pritisak.
TERAPIJA SE PRE SVEGA ZASNIVA NA MOMENTALNOJ PROMENI NAČINA
ISHRANE?
- Definitivno je dokazano da vegetarijaci imaju prosečno niže
vrednosti krvnog pritiska jer nemaju visok indeks telesne
mase i kod njih je incidenca od kardiovaskularnih bolesti
manja. Vegetarijanska ishrana je bogata kalijumom, više se
zasniva na ugljenim hidratima, nezasićenim masnim kiselinama,
vlaknima, kalcijumu, magnezijumu, vitaminima C i E i ima malo
natrijuma. Od ostalih namirnica za koje je indirektno dokazano
da mogu da doprinesu smanjenju krvnog pritiska izdvaja se
celer koji usporava i starenje i dobar je za dijabetičare.
Neizbežan je i beli luk. Studije su pokazale da ako neko uzima
čen belog luka 12 nedelja dolazi do značajnog pada krvnog
pritiska i nivoa holesterola u krvi. Crni luk, dokazano je,
sistolni pritisak smanjuje za 25%, a dijastolni za 15%. Za
hipertenziju se savetuje i 2-3 puta sedmično konzumiranje
plave ribe, bogate omega-3 masnim kiselinama. Njihov pozitivan
uticaj na krvne sudove naučno je dokazan. Zbog visokog sadržaja
neophodnog kalcijuma, savetuje se i svakodnevna upotreba mleka
i mlečnih proizvoda sa niskim procentom masti. Veoma je važan
i pektin kojeg ima dosta u vlaknima grejpfruta koji se generalno
smatra izuzetno zdravom biljkom. U godišnjem saopštenju Evropskog
udruženja kardiologa preporučuje se jedan grejpfrut svakodnevno
upravo zbog svog antioksidantnog dejstva. Voće i povrće bogato
antioksidantima preporučuje se obolelima od hipertenzije,
koronarne bolesti, jer sprečava zgrušavanje krvi, odnosno
lepljenje trombocita.
STARA POSLOVICA KAŽE DA SI STAR ONOLIKO KOLIKO SU TI STARI
KRVNI SUDOVI. UKOLIKO HOĆEŠ DUŽE DA ŽIVIŠ I DA BUDEŠ ZDRAVIJI
NEOPHODNO IH JE ZAŠTITITI. KAKO? |