|
TAG: magično,
bilje,
biljka |
Omiljeni napitak
štiti od dijabetesa

Ispijanje kafe ne povećava opasnost od srčanih oboljenja ili raka
niti razvoja dijabetesa tipa 2, rezultat je desetogodišnjeg istraživanje
sprovedenog u Nemačkoj, a kojim je obuhvaćeno više od 40.000 ljudi.
Ovi rezultati, objavljeni u American Journal of Clinical Nutrition,
trebali bi da dopune prethodno dobijene, a koji su davali oprečne
rezultate. Neki od njih su, čak kafi pripisivali povećani rizik
od nastanka srčanih tegoba, raka, srčanog udara i drugih bolesti.
“Naši rezultati pokazuju da uživanje u kafi nije štetno za zdrave
odrasle osobe kad je reč o opasnosti od hroničnih bolesti”, kaže
Anna Floegel, vodja istraživanja i epidemiolog na Nemačkom institutu
za ljudsku ishranu u Potsdam-Rehbruecke.
Autori su prikupili podatke o navikama ispijanja kafe, prehrambenim
navikama i vežbanju, ali i zdravstvenim podacima više od 42.000
odraslih Nemaca koji nisu bolovali od hroničnih bolesti.
|
Učesnici su praćeni devet godina i ustanovljeno
je da osobe koje piju kafu i oni koje to ne čine imaju podjednake
izglede da obole od neke kardiovaskularne bolesti, srčanog udara,
dijabetesa ili raka.
Tako je 871 osoba od njih 8.689 koje ne piju kafu, hronično obolelo,
a u grupi koja je pila više od dve šoljice kafe dnevno obolelo je
1.124 od 12.137 praćenih osoba, što je oko 10 posto u obe grupe.
S druge strane, naučnici su ustanovili da osobe koje piju kafu imaju
manje izgleda da razviju dijabetes tipa 2, nego osobe koje ne piju
kafu.
Prema istraživanju 3,2 posto osoba koje su pile
četiri šoljice kafe na dan razvilo je dijabetes tipa 2, a u grupi
onih koji uopšte ne piju kafu takvih je bilo 3,6 posto.
Nakon proučavanja svih činilaca koji utiču na dijabetes, kao što
su povišena telesna težina i pušenje, autori su ustanovili da uživaoci
kafe imaju 23 posto manje izgleda da obole od dijabetesa.
To ne znači da kafa sprečava razvoj dijabetesa 2, ali istraživanja
na životinjama upućuju da bi neki sastojci kafe mogli imati pozitivan
učinak na metabolizam.
Ne podstičemo ljude da počnu da piju kafu ako je ne vole, ali rezultati
israživanja pokazuju da oni koji to čine ne moraju menjati navike
kako bi smanjili mogućnost da obole od hroničnih bolesti, rekao
je Rob van Damn, profesor na Nacionalnom univerzitetu u Singapuru.
abeceda
AKTUELNO
alchajmer
alergija
alergije
alkohol
alternativna
astma
bakterije
bebe
bilje
BIO
PROGNOZA deca
depresija
dijabetes
dijeta
Holesterol
hrana
imunitet
infarkt
kafa
klinika
kosa
koža
lepota
magično
med
nesanica
poznate
licnosti prehlada
preparat
Prodavnica
proizvod
meseca pušenje
rak
recept
srce
stres
terapija
travar
vesti
VIDEO
zdravlje
ČAJ
Časopis |
|
|