|
TAG: magično,
bilje,
biljka |
Pola sata nakon
konzumiranja nastupaju negativni efekti ovakve ishrane

Samo 30 minuta od uzimanje izuzetno slane hrane u arterijama se
mogu videti jasne promene. Slana hrana vrlo brzo neutralizuje sposobnost
krvnih sudova da se šire čak i kod ljudi s normalnim krvnim pritiskom,
objavljeno je u Američkom časopisu za kliničku ishranu (The American
Journal of Clinical Nutrition).
I dok su dugoročne posledice ovog štetnog delovanja zasad neprecizno
definisane, rezultati ipak potvrđuju da so ima direktan uticaj čak
i na ljude s potpuno zdravim krvnim sudovima i normalnim pritiskom,
naglašava vođa istraživanja sprovedenog u Australiji Kacie M. Dickinson.
„Ono što nas je iznenadilo je to da so ima gotovo identično delovanje
i podstiče identične reakcije organizma kao kad pojedemo obrok s
puno zasićenih masti za koje znamo da oštećuju krvne sudove na duži
rok “, dodala je Dickinson.
Dickinson je s kolegama proučavala uticaj slane hrane na 16 volontera
– polovini su dali šoljicu slabo posoljene supe od paradajza, a
drugoj polovini deset puta slanju verziju. Posle obroka, volonterima
je na ruku stavljen aparat za merenje pritiska koji je privremeno
stezao krvne sudove. Dok je aparat popuštao pritisak, istraživači
su uz pomoć ultrazvuka analizirali koliko su se arterije proširile
kad je krv ponovo slobodno potekla kroz njih. Pokazalo se da se
arterije ljudi koji jedu jako slanu hranu dvostruko manje šire nego
kod onih koji jedu manje soli. Zahvaljujući ultrazvuku, stručnjaci
su mogli „neinvazivno da otkriju promene u funkcionisanju krvnih
sudova koje su jedne od prvih pokazatelji ateroskleroze koja s vremenom
može da dovede do začepljenja krvnih sudova i time do srčanog i
moždanog udara”, precizira Dickinson.
Dobra vest je da učinci unete soli prolaze nakon par sati, ali
nema sumnje da ljudi koji konzumiraju jako slanu hranu reskiraju
trajna oštećenja krvnih sudova i visok pritisak.
|