Male kocke tamne čokolade bile su apsolutni
pobednik u svim testiranjima, izveštava Chemistry Central Jurnal.
Kakao i tamna čokolada su imali najviši deo flanavola, antioksidansa
kojima se pripisuju mnoga korisna svojstva od smanjivanja bora do
umenjenog rizika od srčanih bolesti.
Vruća čokolada je bila na poslednjem mestu u svim testiranjima zahvaljujući
tome što se većina antioksidansa izgubi u postupku proizvodnje.
Dr Debra Miller, stariji istraživač na projektu, rekla je da treba
uz mikronutrijente iz čokolade poput masnoća i proteina gledati
i na druge elemente čokolade. Kakao daje veću hranjivu vrednost
od one koju daju ostali hranjivi sastojci.
Semenke kakaa bi trebale biti proglašene super voćem, a proizvodi
od ekstrakta semenke kakaa, poput prirodnog kakaovog praha i tamne
čokolade, super hranom.
Druga istraživanja pokazuju da samo jedna kocka čokolade dnevno
za trećinu smanjuje rizik od srčanih bolesti. Samo 6,7 grama dnevno
je optimalna količina za zdravo srce.
Istraživači su otišli tako daleko da su se čak pojavile tvrdnje
da sam miris čokolade može da zaštiti od prehlade. Nažalost, pogotovo
za ljubitelje čokolade, visoko učešće masnoća i šećera u čokoladi
znači da se ona preporučuje za konzumaciju kao deo balansirane ishrane,
u kojoj prevladavaju manje ukusne namirnice poput smeđe riže, mahunarki,
voća i povrća.
akai
beri alergija
apiterapija
beli
luk bilje
broj
56 broj
57 broj
58 broj
59 broj
60 ciste
gotu
kola helikobakter
hockins
hrana
hunza
insulin
kajsije
koštica
koža
krema
magično
mangostin
maske
med
mormodika
poznate
licnosti preparat
Prodavnica
proizvod
meseca propolis
prostata
rak
reuma
smanjenje
pritiska stitna
zlezda terapija
travar
tromb
vesti
VIDAR
zdravlje
zelenousna
skoljka ČAJ
Časopis |